tisdag 12 maj 2009

Leveranser.

Ibland undrar jag om alla speditionsföretag i Sverige har någon gemensam fälle-bens kampanj mot mig, som nu pågått i många många år. Jag är dock osäker på vad de önskar få ut av den, förutom färre körningar. Det började redan då jag bodde i Härjedalen då en DHL leverans från Småland tog uppåt två veckor... Men när man kommer in till stan så tror man ju att allt ska ordna upp sig, här kan det väl inte vara några problem. Suck, här har det varit än fler problem och det ena knasiga leverans problem efter de andra; ibland finns jag inte, ibland har jag inte varit på plats (enligt dem), ibland har de levererat till fel adress, ibland har de t.o.m skickat tillbaka saker till leverantören, två gånger med samma leverans dessutom. Det är svårt att försöka upprätthålla nåns slags verksamhet med dessa förutsättningar... Ok, nu har jag fått skriva av mig lite, hoppas jag slipper det igen. Imorgon bitti ska jag iaf ringa Schenker och få klarhet i varför de inte hittade mig idag, förhoppningsvis får jag det tyget och kan komma igång med sömnaden av nya soffkuddsfodral till två soffor.

I helgen var det en liten Minnah som döptes och som fick en liten rosa puff i doppresent. Fick höra att den hade blivit mycket uppskattad, vilket alltid är roligt att veta. Nu när puffen är levererad kan jag ju lägga ut en bil på den:

För tillfället, i väntan på tyget till sofforna, så håller jag på och slår av en fåtölj som såg ut så här när den kom in, den ska kläs i ett randigt tyg från Sydtextil och med sits och rygg i läder.

Inga kommentarer: