onsdag 22 oktober 2008

Sittpuff o överdrag

Dagen i verkstan ägnades åt att sy stolsöverdrag till pappa o Lenas köksstolar, en lätt match trodde jag. Men jag kan fortfarande inte förstå varför jag aldrig får till dem riktigt bra, jag har dock några kvar att träna på, kanske har jag fått till snitsen till den sista. Men då vet jag ju till nästa gång.

Det är såna här stolar som vill ha nytt överdrag o med överdrag blir det ungefär så här:



Som slutspurt på dagen så svängde jag ihop en innerkudde till sittpuffs överdraget som jag sydde igår, det är en liten "barnvariant" ca: 28*28*28 cm o med en liten stropp så att man kan dra med sig den dit man vill, i botten som sagt dragkedja o överdraget är sytt i tvättbar bomull.

2 kommentarer:

krajamaria sa...

Stolsöverdraget ser jätte snyggt ut på bilden, är säker på att de är det i verkligheten också!
Den lilla sittpuffen blev ju jätte fin! :) Bra att du fick till dragkedjan till slut! :)

florin design sa...

Kul att hitta en blogg om detta ämne då jag själv just nu läser möbelrenovering på folkhögskola :-)