tisdag 10 februari 2009

Var sak har sin tid...

Ibland måste man lönearbeta, för att kunna spendera tid i verkstan då o då. Det har varit en hel del annat arbete de sista veckorna, men jag har hunnit med en del på Emmas fåtölj också, vore väl annars. Framrygg har kommit helt på plats, en möbelsnodd har sytts fast runt sitsen, möbelspikats har spikats och "utmärkningen" för knapparna är klar. Har dessutom rengjort och lackat om trädetaljerna.
Sedan var det bara att plocka fram mitt fynd till knappmaskin, som jag köpte av en herre i Lillsjöhögen härom året, han sålde den med argumentet att det var Sven "Plex" Pettersssons mamma som hade haft den. Vem nappar inte på det?? T.o.m min pappa skulle nog kunna tänka sig att ha en knappmaskin bara för en sån sak, eller??
Jag måste dockt erkänna att knappmaskinen blivit liggande i kartongen sedan inköpet, så nu hade jag glömt bort hur den fungerade. Efter en hel del fundering så föll poletten ner, men jag är lite osäker på resultatet. Så imorgon får min hustomte/vaktmästare/tekniker ta sig en titt på maskinen i fråga för att besluta om det var mig eller maskinen som var den felande länken.

Inga kommentarer: