lördag 22 augusti 2009

Nässjö...

...ett mecka för en möbeltapetserare o dit åker jag på onsdag :-) I och för sig åker jag enkom i privat syfte men jag bör ta tillfället i akt att åka in till den stora leverantören och se om de har något intressant på fyndavdelningen, känna på lite nya tyger osv.

Eftersom min kund inte inte hämtade sofflock och kuddar i början av Juli, som det var bestämt så tog jag tag i det och levererade det i veckan, för att slippa ha det hängande över mig. Det är som sagt Sydtextil tyget Tropicana i ännu en färg som använts.


Ska klä om några matsalsstolar, kunden har låtit ta bort sadelgjorden och har fått en snickare att ersätta den med en enkel plywood skiva, varför vet jag inte. Men istället för en gammal hederlig stoppning så blir det nu polyeter och fiberfill som gäller, lite tråkigt på så fina stolar.
Vet ännu inte vilket tyg som blir, så långt har vi inte kommit ännu...


Inga kommentarer: