söndag 6 september 2009

Tid o inspiration.

När ska dessa två saker infinna sig samtidigt? Just nu verkar det vara dåligt av båda två o framförallt då av tid, men som tur var är det ett övergående "problem" då jag bara dubbel-lönearbetar i två veckor nu o sedan bara måste vara i verkstan mer. Jag har ju trots allt en del att göra, ska fortsätta med projektet Pappa o Lenas köksstolar, som pågått länge nu-lite dåligt samvete :-/ De fyra inlämnade köksstolarna har jag dock inte kommit längre på då tyget fortfarande inte är bestämt, det är således inte bara jag som kan vara senfärdig.
I veckan fick jag ett jobb att sy två dynor, o det är sant som de säger, plötsligt händer det, för kunden valde nämligen detta underbara tyg som heter Square och kommer från kollektionen Shake från Nevotex. Hela kollektionens fyra tyg är väldigt uppseendeväckande och sådant som kunder gärna tittar på, men sällan använder. Men nu valdes det o det glädjer mig, ska bli kul att jobba i det.


Jag o Karro ska försöka få ihop lite utställningsmaterial till våra skyltfönster, trycka o klä en gammal stol vi köpt o ett vansinnigt fult tidningsställ kanske kan bli fränt efter lite färg, tryck o tyg. Håll ögonen öppna ;-)
Kanske är det något att nischa sig emot, göra om o göra rätt. Såg en länk till ett företag i Luleå http://frackafatoljer.se/ där de klätt om fåtöljer i "oväntade" tyger, kolla bl.a in fåtöljen Sommaräng, den är klädd i ett annat tyg ur ovannämnda kollektion; Flower heter det. Stolen Silvergåva är klädd i sälskinn, kanske inte helt politiskt korrekt men annorlunda iaf.



1 kommentar:

krajamaria sa...

Där har du det! Inspireras av Luleå och gör din egen version av det! Jag tror på den modellen! :) När ska vi fara och leta "material" ? :)