tisdag 3 mars 2009

Klar...

...med gungfåtöljen blev jag idag. Det var första gången jag gjorde en fåtölj med den där markerade avdelningen på ryggen, vet inte ens vad det heter, men skönt för ryggen är det, och inte var det svårt heller. Fick dessutom designa ihop en ny nackkudde då den gamla såg minst sagt trist ut, som en säckig påse ungefär. Jag känner mig trots allt relativt nöjd med resultatet av allt.


Nästa projekt blir två sådana här karmfåtöljer:


Som ska kläs i det här toksnygga tyget från Sydtextil, (är det så man gör för att tjäna pengar på sin blogg???):

Tyget gör sig inte så bra på bild, det är brunt med lugg o lite flammig, jag hoppas och tror att det kommer att bli jätte fint.

Nu är det sista månaden i den här lokalen. 1 April fortsätter verksamheten ett kvarter bort, jag återkommer med mer info när det drar ihop sig för flytt och invigning, ni kommer väl!!??

1 kommentar:

krajamaria sa...

Roligt att se att akrobatiken gick att lösa! ;)
Jag kommer på invigningen!!
tack för att du röstat hos mig! jag är nog också mest sugen på den kjol som du valde, har hittat ett jätte fint rutigt tyg....