torsdag 13 november 2008

Blodbrist???

Den första av Blodcentralens britsar är nu klar för leverans, har dock inte haft tillgång till någon "levererare" så den står fortfarande i verkstan. Britsarna har bytt klädsel från rött klassiskt konstläder till grått Ambla konstläder.

Före; röd o trasig, efter; grå o hel o med en alldeles ny nackkudde.


Det ser ut som en vit fläck på den grå, men det är nå smuts på linsen, tro mig :-)

Härom dagen färdigställde jag förresten den andra club-fåtöljen, det har jag ju glömt att berätta, jag har varit så upptagen med allt puff tänk. Det gick som en dans att göra den andra, så nu står de o väntar på att ägarinnan ska komma o hämta dem, hoppas hon blir nöjd. Jag känner mig i alla fall rätt så nöjd. 100 % nöjd blir man väl aldrig, självkritisk som man är.

Här står de i verkstan o bara väntar...


Som jag nämnt tidigare ska jag göra ett jobb till ett café i Funäsdalen, jag var ju ner o mätte o diskuterade förra veckan o jag tror att vi nu tillslut har enats om vad jag ska göra, det blir några ryggkuddar i en orange kulör o dessutom 5 sittpuffar i samma tyg, jag sålde även in Ks textiltryck, så på alla puffar får de sin logga. Ska bli intressant att se resultatet. Det är också bestämt att jag åker ner dit o gör det sista av jobbet där på plats om två veckor, så nu gäller det att ligga i så att jag har allt klart tills dess. Tyget de ska ha har i alla fall kommit så nu hänger det bara på mig.
Nu måste jag vara effektiv om jag ska få klar deras beställning, de återstående 3 britsarna o dessutom de bänkdynor jag fick beställning på idag... Det är en annan företagare i Härjedalen, som fått höra om mig av de på caféet i Funäsdalen, så nu ska jag göra sittdynor till en lång träbänk i hans restaurang, ett relativt enkelt jobb i och för sig, men allt tar ju sin tid. Egentligen vill han ha dem till nästa helg, men han får nog nöja sig med ännu nästa helg, då jag ju ändå ska ner dit. Hur det nu än är så tar ju material o tyg leveranser ibland mer än en vecka hit.

2 kommentarer:

krajamaria sa...

Ja nu har jag ytterligare en anledning att gå och lämna blod...

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Du skulle bara våga gå dit o slita på de fina britsarna... ;-)
Nä allvarligt talat så måste du ju bara dit o inspektera, man kan ju ligga o syna sömmarna under tappningen :-)