onsdag 19 november 2008

Vad har hänt??

Vad har då hänt sedan senast jag skrev?? På nåt sätt känns det som ingenting, men jag förstår inte det, jag har ju varit i verkstan ytterligare 3 dagar sedan jag skrev. Få se nu, jag gjorde klar britsen o levererade den på fredagen, på lördagen hämtade jag en andra brits o hitills har den "bara" blivit nermonterad o avslagen (låter ganska så deprimerande för den stackars britsen). Johan hjälpte mig med det jobbet o jag måste säga att han var galet mycket snabbare än jag. Tack för det :-)
Jo just det jag, nästan en hel dag gick åt till att skära till allt "tyg" till de kommande tre britsarna, det spar mig en hel del tid då det är dags. Mardrömmen vore ju nu om någon av de andra britsarna visar sig vara av annan storlek än den första.... Men knappast.

Jag har förresten klätt om några stolsdynor till Kjerstin, skönt att smita emellan med nåt annat.

Före, i det klassiska Gustavianska tyget o efter i en lite modernare, men ändå stilren, klädsel.












Då jag beställde tyget till ryggkuddarna som Villan ska ha så fick jag även några nya möbelprover, riktigt fina, bara att hoppas att nån kund faller för dem oxå.

Ingen riktigt bra bild, men ni får väl komma o titta live då ;-)



Tyget till Villans ryggkuddar är ett orange tyg, ur samma kollektion som de använt tidigare
Det blev flera timmars tillskärning av det igår, förrutom ryggkuddar så ska det även bli ett gäng sittpuffar i samma tyg o med en Uttrycket logga, ja gjord av uttrycket=Karro alltså.

Apropå Uttrycket o mig så har vi ett projekt sittpuff som förhoppningsvis tar fart än mer nu till helgen, då har vi nämligen en annons i gratistidningen 100% Östersund, håll ögonen öppna.
Om vi har tur o annonsen ger genomslag så vet ni var ni har oss sista månaden fram till jul ;-)

Nä, nu ska jag ner o arbeta lite, får bli britsen som får sig en omgång idag.

Inga kommentarer: