söndag 9 november 2008

Länge sedan....

Nu var det bra länge sedan jag skrev något, det har varit en hel del annat som prioriterats. Framförallt så har vi flyttat, så numera huserar vi i en 3:a o det känns galet skönt med något större, men mycket vill ha mer o nu inser man ju att det inte vore svårt att fylla några rum till...

På verkstads fronten har det varit lite stilltje, jag har dock, på beställning, sytt ett par sittpuffar o som personligt komplement har de båda fått textiltryck gjorda av Karro. En var till en liten flickas födelsedag o den andra har rest till Umeå som doppresent. Det är roligt att göra jobb till folk i ens närhet, då får man möjlighet till uppföljning o feed-back. Jag har apropå det redan fått beställning på att sy några liknande sittkuddar som julklapp till två barn.
Här nere är bilder på de två beställnings puffarna.


I veckan var jag o hämtade den första britsen som ska kläs om till Blodcentralen, har dock inte börjat arbeta med den än, det var en hel del tekniska attiraljer som måste monteras bort o i och med flytten så har de allra flesta av mina verktyg hamnat i lägenheten. Det här innebär att det måste bli en intensiv verkstads vecka, då det känns som om jag har en hel del tid att ta igen.

Jag har också börjat med den andra club fåtöljen, eftersom den ska göras precis som den förra så känns inte det som nåt större problem, det gäller bara att göra det ;-)

3 kommentarer:

krajamaria sa...

När kommer bild på Jolin-puffen då?

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Så snart den här sidan funkar... Kan inte ladda upp bilder... Ska fortsätta försöka.

krajamaria sa...

Tjusigt med bilder! :)