söndag 30 november 2008

En galet hektisk vecka...

...har nu kommit till ända. Skönt att gå vidare, med tanke på att allt blev bra. I veckan har jag sytt ryggkuddar o sittpuffar till Villan1951 i Funäsdalen o en hög sittdynor till Ramundberget, jag tror de ska till Brännet... Allt som allt så tog det ganska så mycket längre tid än jag trott, i torsdags blev det 12 timmar i verkstan, kom hem vid 21 tiden. I fredags åkte jag sedan ner till Funäsdalen med sakerna. Jag hoppas o tror att de blev nöjda, puffarna blev coola, världens första företags puffar av detta slag, inte så dumt va!?




Här har ryggkuddarna hamnat på plats, den väggfasta bänken har jag klätt sedan innan.



När jag ändå var där ner så blev det en del andra jobb gjorda oxå, bardisken kläddes i bredspåring beige manchester, (hrmmm, det saknas en trekantslist i hörnet...) Vi upptäckte att tyget är som menat att skriva små meddelanden på, därför ser det kanske lite "rufsigt" ut.


I fredags precis innan jag for sydde jag ihop en dyna till den bän de har i entrén, är inte det här tyget galet snyggt så säg, I love it.



Jag har ju som sagt gjort jobb åt Villan förrut, då var det väggfasta soffor, ryggkuddar o "vanliga" kuddar. Jamen här har vi ju det:

Men hur gick det med bänkdynorna till Ramundberget?? Ja det undrar jag oxå ;-) De hämtade upp dem själva nere i Funäsdalen så jag fick aldrig chans att se det på plats, bara att hoppas att det blev bra o att de blev nöjda. Det var de iaf när de hämtade dem. Men tyvärr inga bilder på dem, ni får åka upp till Brännet i vinte o kolla in dem, provsitta o bedöma.

På lördagen blev det snabb hemfärd o direkt till verkstan, för att sy en...just det puff, till lilla Olov som döptes idag söndag.




1 kommentar:

krajamaria sa...

Men du! Jätte fina företagspuffar! :) Och Olovs blev ju jätte fin också! Blir kanske snart en puff-beställning...